søndag den 23. marts 2014

Havregrød med Banan & Bær

Elsker morgenmad. Elsker grød. Elsker pandekager. Lige nu er jeg igen kommet i en grød fase, hvilket jeg er vild med! Grød er så nemt at lave, smager så fantastisk og mætter i meget lang tid.

For mig er det vigtigt at jeg får en solidt morgenmåltid der mætter godt. Det betyder at jeg har nemmere ved at koncentrere mig i skolen og er mæt i længere tid. Hvilket for mig, er en god ting. 

Lige for tiden er jeg vendt tilbage til en gammel klassiker, grød med banan og mandelsmør. MUMS. For tiden toppet med blåbær, eller ribs eller mango. OG med kokoschips, en meget vigtigt detalje. De kan købes økologiske fra Urtekram, og er super lækre! 

Havregrød med Banan & Bær
(1 stor portion)

Ingredienser:
45 gr. grovvalsede havregryn
vand
10 gr. hel boghvede
1 lille banan (60 gr.)
en håndfuld blåbær (25 gr.)
1 tsk. mandelsmør
1 spsk. kokoschips

Fremgangsmåde:
  1. Kog havregryn op med vand i en lille gryde, skru ned på lav varme. Rør jævnligt.
  2. Tilsæt boghvede og banan skåret i mindre stykker. Rør det godt rundt. 
  3. Efter 4-5 minutter er grøden klar. 
  4. Server med friske bær, mandelsmør og kokoschips. MUMS
Næringsindhold
Pr. 100 gPr. person (448 g)
Energi68 kcal306 kcal
Protein2,2 g9,7 g
Kulhydrat11 g48 g
Fedt1,9 g8,5 g

Ingen kommentarer:

Send en kommentar