torsdag den 14. februar 2013

Valentinsdags cupcakes - eller bare Verdens bedste!

Som nævnt i mit indlæg om Ananas blomster, har jeg fundet frem til opskriften på nogle fantastiske cupcakes. Det er de bedste jeg har bagt Og smagt, bonus er, at de er så lette at lave, det tager kun nogle minutter at blande dejen :-D
Så selvfølgelig skulle de bages igen, - i dag i anledningen af Valentins dag, er de blevet spicet lidt op med krymmel hjerter i dejen.


Og hvis man ikke er til valentins dag, jamen så er det bare uden krymmel ;-)
Der er kommer færdige billeder af dem senere, da de lige pt. er kommet ud af ovnen og køler af. Jeg ville bare dele opskriften med jer, i tilfælde af, at nogen ville bage i dag.

Valentines Cupcakes
Vanilje Valentines Day Cupcakes
(Jeg kan ikke huske hvor jeg fandt opskriften, men linker så snart jeg finder frem til den oprindelse)
9 stk. 

Ingredienser:
120 gr. hvedemel
100 gr. sukker
1 tsk bagepulver
1/4 tsk salt
57 gr. blødt smør
60 ml. mælk
1 æg
1/2 tsk vaniljekorn
Krymmel efter ønske, - jeg brugte hjerte krymmel fra Tiger.

Smørcreme
70 gr. usaltet blødt smør
140 gr. flormelis
3 spsk. jordbærsaft
1 tsk. vanilje aroma
lyserød gelefarve

Fremgangsmåde:
I en stor skål, bland mel, sukker, bagepulver, salt og vaniljekorn sammen. Rør godt så det hele er blandet.
Brug en elektrisk håndmixer eller din standmixer med piskeriset. Tilføj det bløde smør i små stykker, mælk og æg og pisk ved høj hastighed i ca. 2 minutter, indtil dejen er jævn. * Hvis du vil tilføje krymmel, så er det nu, de skal bare vendes i dejen med en dejskraber, undgå at røre for meget, så farverne ikke flyder ud.

Hjerte krymmel
Tænd ovnen på 180 grader varmluft. Hæld dejen i cupcake forme, * her kan også drysses med lidt krymmel hvis det ønskes. Bag i ovnen i 18 minutter, tjek om en tandstik kommer ud ren, så er de færdige.
Lad dem køle af på en bagerist og smør dem op med f.eks. svejtsisk marengssmørcreme eller smørcreme eller en chokolade frosting og pynt med krymmel eller lignende.

Fremgangsmåde smørcreme:
Pisk det bløde smør med flormelis til det er blandet godt. Tilføj 1 spsk. jordbærsaft ad gangen, pisk grundigt.  Tilføj jordbærsaft indtil den ønskede konsistens, -den skal være rimelig fast. Rør vanilje og gelefarve i med en dejskraber. Hæld i en sprøjtepose og pynt de afkølede kager. Pynt med krymmel.

*Der gik lidt kage, hihi, i min smørcreme, den begyndte nemlig til sidst at skille :(
Jeg kom ekstra smør i efter jordbærsaften, som jeg desværre tror gjorde udfaldet. Men men, den smagte stadig godt, så ingen skade sket. Jeg skal have købt mig noget hindbær/jordbær aroma til næste gang.




 Her færdigbagte. De er så lækre luftige og svampede. Mums :-)


Og lige et billede til af de færdige cupcakes, de blev så fine.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar