mandag den 11. februar 2013

Ananas Blomster - Super smuk spiselig pynt

Min mor havde fødselsdag i lørdags og vanen tro kom jeg og hjalp med at servere og maden. I år fik jeg lov til at stå for desserten. (Yay) Jeg har længe ventet på en mulighed for at få bagt noget lidt mere kreativt. Jeg ville ønske jeg kunne gøre det oftere, men desværre kan jeg ikke selv spise så meget kage på en gang :-) 

Her kommer opskriften på ananas blomster, som du kan se på billedet. Snarest kommer opskriften på cupcaken, som forresten bare blev så lækker!

Ananas blomster

Ananas Blomster
*Inspireret fra annies-eats.com
Og her kommer så en let guide på hvordan man får tryllet disse herligheder frem.

Du skal bruge:
 Ananas
en skarp kniv
en udhuler-ske

Ananas blomster - guide

  1. Skær top og bund af din ananas, skær skrællen af. (Jeg brugte kun en 1/2 ananas, da jeg ikke skulle bruge så mange ananas blomster) Det gav 20 stk.
  2. Med hjælp fra en udhuler-ske, fjernes det resterende skræl.
  3. Og så til det sjove, - her er det vigtigt at bruge en skarp kniv, da det ellers bliver lidt sværere at skære tynde skiver. Men det er bare at skære så tyndt som muligt. Øvelse gør mester.
  4. Læg de tynde skiver på en bageplade beklædt med bagepapir eller en silikone måtte.
  5. Bag på 100 C varmluft, først i 30 minutter, hvor skiverne vendes og så igen i 30 minutter. Muligvis de skal have lidt længere tid (Alt efter ovnen) men de skal føles rimelig tørre. 
  6. Efter de er kommet ud af ovnen, skal det går rimelig stærkt, da de tørrer rigtig hurtigt og derefter så ikke kan "formes". Hvis du har gang i flere plader kan du arbejde med en plade af gangen.
  7. Brug en muffinform, - det er det nemmeste. Desværre havde jeg ingen så jeg brugte forskellige glas og små ramekiner. Det vigtigste er at skiverne bliver formet som blomster-> se billedet herunder
  8. Lad dem tørre et par timer, gerne natten over og brug dem så til pynt. De kan opbevares i en tætsluttende beholder i flere dage, bare ikke læg dem ovenpå hinanden da de klistrer.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar