mandag den 4. februar 2013

Juice med rødbede, appelsin og gulerod

Forrige jul fik jeg en juicer i julegave, og den er en af de bedste gaver jeg har fået. Jeg forsøger at bruge den så ofte som muligt, desværre er der en del opvask forbundet med det- men den er det hele værd. Jeg elsker en friskpresset juice efter træning, det giver bare lige det ekstra velvære! 

Så hvis du har plads, så er en juicer helt bestemt en god investering. Jeg vil bare anbefale en med en stærk motor, så man får noget ud af det. Jeg har en philips model HR1861/20, som har 700 watt.


Juice med rødbede, appelsin og gulerod

Juice med rødbede, appelsin og gulerod

Ingredienser:

1 mellem rødbede uden skræl (medmindre den er økologisk)
2-3 appelsiner (hvis du gerne vil have en syrligere juice, brug 3)
5  økologiske gulerødder
1 citron
1 stor håndfuld spinatblade
1 stykke ingefær (varier størrelsen alt efter hvor stærk du vil ha' den)


Fremgangsmåde:

Skræl rødbeden, pil appelsiner,citroner og skræl ingefær. Vask gulerødder og spinat grundigt. Kør nu alle ingredienser igennem juiceren. Smag til med citron saft og server med et par isterninger :-) 
En super lækker juice til om morgenen eller efter træning.

Rødbeden gør juicen ret sød, så for dem der elsker en sød juice er den perfekt, jeg kan godt lide det lidt syrlige, så jeg smager den til med citron.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar