søndag den 3. februar 2013

Grød med blåbær og banan

Jeg er kæmpe fan af grød. Jeg elsker det i alle afskygninger og spiser det gerne døgnet rundt. I dag kommer en af mine yndlings udgaver med banan og blåbær. For tiden har jeg et mindre flip med boghvede, har det ristet i min mysli og nu også på min grød, det er super lækkert sprødt. 


Grød med blåbær og banan

Grød med blåbær og banan
(1 portion)

Ingredienser:

40 gr. grovvalset havregryn
20 gr. ruggryn
3,5 dl vand
1 knsp. salt
1/2 banan
1 håndfuld blåbær
1 spsk. boghvede
1 spsk. hasselnøddesmør

Fremgangsmåde:

Hæld havregryn, ruggryn, salt og vand i en gryde, bring det i kog ved høj varme, når det koger skru ned på lav varme. Lad det små koge i ca. 10 minutter, eller indtil at vandet er kogt ind. Skær bananen i skiver og vend det i grøden sammen med blåbær. Efter et par minutter er grøden færdig. Hæld den op og drys med boghvede og en spsk. hasselnøddesmør. (*Hasselnøddesmør kan undlades, hvis man ikke lige har det i køleskabet, - det er super lækkert og snart kommer der en opskrift på det herinde)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar