torsdag den 15. november 2012

S'more Campfire Bars - DIY gave

Nu nærmer den kære juletid sig, hvilket også betyder at der vil være mange julefrokoster, fester etc.
En rigtig god ting at have med, er selvfølgelig en værtindegave :-)
En værtindegave kan være så mange ting, -personligt er jeg fan af de hjemmelavede af slagsen, gerne noget spiseligt. Jeg havde dem sidste med til middag hos Svigerinden, hvor de blev godt modtaget.

Derfor kommer i dag opskriften på Campfire Bars, på dansk: Camping småkager eller måske nærmere Bålsteds kager? Jeg holder mig til den amerikanske udgave, - Campfire Bars, der er bare et eller andet hyggeligt over det.. Camping, bål, skumfiduser, uhm .. Hygge.
Hvis man gerne vil se hvordan kagerne ser ud bagte, så kan man hoppe over på bakingdom.

Campfire Bars

Campfire Bars
(Opskrift fra Bakingdom)
1 mellemstort syltetøjsglas, ca. 9 færdige småkager

Ingredienser:

50 gr. digestive kiks, knækket eller skåret i mindre stykker.
40 gr. mini skum fiduser (evt. klip de almindelige i mindre stykker)
50 gr. chokolade knapper
25 gr. grovvalset havregryn
30 gr. brun farin
20 gr. mandler i skiver

Fremgangsmåde:

Læg hver ingrediens i glasset i lag, i følgende rækkefølge: Digestive, skum fiduser, choko knapper, havregryn, farin, mandler. Forsøg at få hvert lag til at dække, så bliver det pænest i glasset.Luk glasset tæt, og pynt eventuelt med et stykke stof eller læg nogle papirs-cupcake forme under låget inden det lukkes.
Skriv så på et kort, eller Manila mærke:

Tilføj 3 spsk. smeltet smør til indhold, rør rundt, fyld i pande og bag i ovnen i 12-15 minutter på 175 grader.

*Jeg lavede en halv portion, da jeg manglede et større glas. Så hvis du har et større glas, forsøg dig med en dobbelt portion.
Mere kage = større glæde :-) Muligvis.

Campfire Bars


4 kommentarer:

  1. Orh, det er så hyggeligt med opskrifter med glas til (:

    - Kit

    SvarSlet
  2. Ja, det er det ihvertfald :-)
    Glæder mig også til at lave flere!

    Kh Luise

    SvarSlet
  3. Sjovt fundet på og en rigtig sød gave at modtage :)

    www.itsmypassions.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak :-)
      Jeg glæder mig også til næste gang de skal gives i gave!

      Kh Luise

      Slet