tirsdag den 9. april 2013

Sköna Skåne



Turen går til Sverige, skåne. I billeder i dag Helsingborg og Kvidinge.
Det meste af min familie bor i Skåne, så forsøger så ofte som muligt at tage på besøg. Denne gang sammen med min søde mor. Det blev til masser af afslapning, familie-tid, hygge, kage og udflugt til Kvidinge hvor den stod på kunst runde og besøg det skønne Tomarps Kungsgård.



I Kvidinge ligger Tomarps Kungsgård, som helt klart er et besøg værd. Det ligger i Kvidinge, Åstorp Kommune i Skåne. Det er en skøn gammel kongsgård, som nu danner rammerne for kunstudstillinger, koncerter, teater og den fineste lille cafe. Og så er der et storkepar boende. Jeg mindes ikke sidste gang jeg så storke, så det i sig selv var meget spændende. 
I cafeen fik vi kage og så var der tag-selv kaffe og the.

I Helsingborg finder du Ebbas Fik, som er en 50'er inspireret cafe, ligger på Bruksgatan 20. Et rigtigt sjovt sted med lækre kager og god kaffe.

Og hvis du skulle være musikinteresseret, så ligger min onkel's musikbutik, Beme Musik lige ved siden af Ebbas fik. Den butik er fyldt med guitarer af den ene og anden art fra gulv til loft. 

Jeg glæder mig allerede til at komme tilbage og opleve mere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar