onsdag den 3. april 2013

Healthy Bites med kakao nibs

Påsken er slut, hverdagen er begyndt. Vejret kunne ikke være bedre! Solen har skinnet uafbrudt siden jeg kom hjem fra Sverige. Skønt. En af de kommende dage kommer der nogle stemnings billeder fra min Sverige tur :-) Glæder mig allerede til næste tur.
Igår blev det til årets første grill-aften. Ih, det var så hyggeligt. Min søde veninde var på besøg og vejret var så skønt at det så selvfølgelig var perfekt til en grill aften. Vi har aften sol og læ i vores gård, hvilket bare var perfekt. Aftenen blev sluttet af med at riste skumfiduser over grillen. :-)

Jeg er for tiden meget inde i at finde nye alternativer til kage, især fordi jeg så kan synde lidt oftere ;-) Men også noget sødt og lækkert, som man kan tage med på en lang tog tur. Så igen lavede jeg nogle små søde bidder, hvis du er mere til chokolade så læs mit tidligere indlæg om Fudge Bites.



Healthy Bites med kakao nibs
( fra ohladycakes
Ca. 15 stk.

Ingredienser:
50 gr. usødet kokosmel
60 gr. mandler
5 dadler
1,5 spsk. usødet mandelmælk eller vand
1 tsk. vaniljekorn
20 gr. kakao nibs
knsp. salt

Fremgangsmåde:
I en foodprocessor, med S-bladet, blend kokos, 1/3 mandler og salt indtil det er finthakket. Tilføj dadlerne og puls i ca. 45 sek. Tilføj mandelmælk eller vand og kør indtil det bliver en sammenhængende masse.
Hak de resterende mandler groft og bland dem i massen sammen med kakao nibs og vanilje. Rør det godt sammen.

Tril små kugler og sæt dem i køleren i ca. 1 time, eller i fryseren i 30 minutter og så er de klar. De kan opbevares i fryseren i et par måneder, hvis de da holder så længe ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar