lørdag den 13. juli 2013

Grøn Smoothie

Jeg er ret stor fan af juice & smoothier, desværre får jeg efter min mening ikke altid lavet nok.. Noget jeg vil prøve at rette op på :-)

Dette er faktisk lidt en reste-smoothie, i god StopSpildAfMad stil. Jeg havde købt spinat til juice, men fik i stedet lyst til en Smoothie, - og havde ikke det store udvalg, dog havde jeg Ananas i fryseren, som jeg frøs ned med henblik på en smoothie :-) Havde nogle appelsiner og en banan liggende, og vupti, en lækker grøn Smoothie blev tryllet frem.

Den smagte rigtig godt, ikke særlig meget af spinat, og så blev den også godkendt af manden, som normalt ikke er så begejstret for det "lidt for grønne" ;-)
Så det er bare med at springe ud i det.. - for de mere forsigtige, så kan man bare skære ned på spinaten første gang.



Grøn Smoothie
(1 liter, - eller 3 store glas)

Ingredienser:
1 stor håndfuld skyllede spinatblade
saften fra 2 appelsiner
1 banan
300 gr. frossen ananas
2 dl. vand

pyntes med lidt granatæblekerner

Fremgangsmåde:
Kom det hele i en blender og blend godt! Hvis smoothien er for tyk, tilføj lidt mere vand.



Der kom lidt ekstra ananas og en halv banan mere til, efter billedet blev taget, da manden også ville smage :-)


Enjoy



Ingen kommentarer:

Send en kommentar