onsdag den 23. januar 2013

Salat Mania :-)

Jeg elsker salat. Muligvis lige så meget som jeg elsker lyserød. Hvilket siger ret meget :-)

Har dog fundet ud af, at jeg desværre endnu ikke har lagt nogle af mine salater op på bloggen, - alt for dårligt. Selvom jeg er helt vild med kager og sødt så betyder sundhed ligeså meget. Jeg forsøger at balancere   mit indtag af søde sager med resten af min kost, så jeg ikke føler mig for "tung" og oppustet.

Jeg har derfor besluttet mig for at der fremover skal komme meget mere på bloggen om mine "ikke-kager" hvilket egentlig også har været meningen, desværre har jeg bare ikke været god nok til at realisere det. Men nu, NU skal det være. 2013, here i come!

Så her kommer en let og lækker vegetarisk salat. Hvis man ønsker, kan man altid stege noget kylling til.



Blandet salat

Blandet salat, (vegetarisk)
(1 portion)

Ingredienser:

1 stor håndfuld blandet salat
4 cherry tomater
1 champignoner
5 vindruer
1/2 avocado
1 håndfuld edemame bønner uden skal, optøet
syltede rødløg
et par oliven
1 spsk. pinjekerner

Dressing

3 spsk olivenolie
1 tsk dijonsennep
2 tsk balsamico
1 drys salt
1 tsk. honning

Fremgangsmåde:

Riv salaten i mindre stykker og læg det på en tallerken. Snit cherrytomater, champignon og vindruer og læg det ovenpå på salaten. Frigør avocado kødet fra skallen og skær den i skiver. Læg den på tallerkenen sammen med edemame bønner, rødløg i skiver og oliven. Rist pinjekernerne på en tør pande, høj varme, til de får farve og begynder at dufte. Hold godt øje med dem og vend dem godt.

I en lille skål, blandes dressingen. Rør det godt sammen og smag til om der evt. skal mere honning i.

Hæld lidt dressing over salaten og top med pinjekerner.

Super let, lækker og mættende salat :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar